تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 15:55
32 بازدید
کد خبر : 208298

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل

  توضیح عمیق به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار مرغ مگس خوار مدت کوتاهی پس از به روز رسانی پاندا و پنگوئن گوگل سر و صدا شد. این روش کار اینترنت را به طرز چشمگیری تغییر داد که بسیاری از سئوکاران را از کسب و کار خارج کرد. گوگل می‌خواست به جای چند کلمه

 

توضیح عمیق به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار مدت کوتاهی پس از به روز رسانی پاندا و پنگوئن گوگل سر و صدا شد. این روش کار اینترنت را به طرز چشمگیری تغییر داد که بسیاری از سئوکاران را از کسب و کار خارج کرد. گوگل می‌خواست به جای چند کلمه اینجا و آنجا، یک عبارت جستجوی کامل در نظر گرفته شود. به روز رسانی مرغ مگس خوار در واقع توسط بسیاری به عنوان یک بازنگری کامل از کل الگوریتم گوگل نامیده می شود.

 

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpg

در حالی که برخی از عناصر اصلی الگوریتم دست نخورده باقی ماندند، در بیشتر موارد مرغ مگس خوار به طور کامل نحوه رتبه بندی یک وب سایت در گوگل را تغییر داد. مطمئناً صاحبان مشاغل، آژانس های بازاریابی دیجیتال و صاحبان وب سایت ها وقتی رتبه آنها در روزها و هفته های پس از به روز رسانی کاهش یافت، یک حلقه را به دام انداخت. اما مرغ مگس خوار دقیقاً چه تأثیری بر سیستم های رتبه بندی گوگل داشت؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

“به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل چیست؟”

مرغ مگس خوار نام یکی از اصلی ترین به روز رسانی های الگوریتم گوگل است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. مرغ مگس خوار به طرز چشمگیری نحوه عملکرد جستجوهای موتور جستجو را تغییر داد. قبل از مرغ مگس خوار، گوگل فقط کلمات خاصی را در یک عبارت جستجو بیرون می آورد و نتایج را بر اساس آن کلمات به جای پرس و جو به عنوان یک کل ارائه می کرد. همانطور که گفته شد، به اندازه به‌روزرسانی‌های قبلی، مانند به‌روزرسانی پاندا یا پنگوئن، تأثیر منفی روی SERP نداشت، اگرچه بسیاری از آژانس‌های SEO گزارش کردند که این تأثیرات را احساس کردند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.jpg

نمودار دانش و جستجوی معنایی

به روز رسانی مرغ مگس خوار بیشترین تأثیر را در نمودار دانش و جستجوی معنایی داشت. یک سال کامل قبل از انتشار مرغ مگس خوار، گوگل نمودار دانش را معرفی کرد. این یک نمودار واقعی نیست، بلکه مجموعه‌ای از ویژگی‌های صفحه نتایج موتور جستجو است که صراحتاً با هدف ارائه پاسخ‌های سریع و مرتبط به هر درخواستی که در Google تایپ می‌شود، طراحی شده‌اند.

 

اگر کنجکاو هستید که قدرت نمودار دانش را شخصاً ببینید، می‌توانید با تایپ کردن «کوکی‌های کشمش بلغور جو دوسر» در Google و مشاهده دقیق نتایج، آزمایشی را انجام دهید. به لطف نمودار دانش، گوگل نه تنها سایت های مرتبط با درخواست شما را نمایش می دهد، بلکه دستور العمل ها، اطلاعات تغذیه ای و موارد دیگر را در سمت راست صفحه نتایج موتور جستجوی شما نمایش می دهد. اما گوگل دقیقاً چگونه تعیین می کند که مرتبط ترین سایت ها برای یک پرس و جو چیست؟ پاسخ را می توان با نگاه عمیق تر به جستجوی معنایی یافت.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.jpg

جستجوی معنایی روشی است که گوگل برای مطالعه عمیق‌تر یک جستجوی موتور جستجو و نمایش مرتبط‌ترین اطلاعات با توجه به هدف پشت جستجو، نه فقط خود کلمات، استفاده می‌کند. به عنوان مثال، اگر «میت لوف» را در موتور جستجو تایپ کنید، گوگل فقط تصاویر را بالا نمی‌آورد. در عوض، همه چیزهایی را که می‌خواستید در مورد میت‌لوف موجود در اینترنت بدانید، از مرتبط‌ترین و معتبرترین تا کمتر مرتبط‌ترین و غیر معتبرترین، در اختیار شما قرار می‌دهد. همانطور که هوش ماشینی گوگل به رشد خود ادامه می دهد، آنها به یادگیری نحوه خواندن در یک جستجوی موتور جستجو و همچنین درک نحوه ارتباط مردم با چیزها در دنیای واقعی ادامه خواهند داد.

 

در سطح بالا، باید درک کنید که این فناوری دقیقاً جدید نیست. فقط به سرعت در حال تکامل است. جستجوی معنایی متکی بر پایگاه های دانش و هستی شناسی هایی است که از دهه ۱۹۹۰ در حال توسعه بوده اند تا امکان یادگیری ماشینی زبان انسانی را فراهم کنند. اگر می‌خواهید عمیقاً به علم پشت سر همه اینها بپردازید، جستجوی Entity Oriented را بررسی کنید. این یک مقاله دانشگاهی توسط کریستیان بالوگ است که تاریخچه کامل این نوع بازیابی اطلاعات را پوشش می دهد. درک بهتری از اینکه چرا و چگونه گوگل به‌روزرسانی مرغ مگس خوار را اجرا کرده است، دریافت خواهید کرد، اما هشدار داده می‌شود، این به‌روزرسانی برای خواندن ساده نیست!

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.