تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 20:07
218 بازدید
کد خبر : 208626

به‌روزرسانی Google Caffeine: فهرست‌سازی تازه‌تر و سریع‌تر توضیح داده شد

به‌روزرسانی Google Caffeine: فهرست‌سازی تازه‌تر و سریع‌تر توضیح داده شد

قبل از به‌روزرسانی زیرساخت، فهرست جستجوی Google از چندین لایه تشکیل شده بود. به منظور به روز رسانی یک تغییر، کل وب باید تجزیه و تحلیل می شد، که مدتی طول کشید. بنابراین تاخیر قابل توجهی بین زمان کشف صفحه و نمایان شدن آن در فهرست وجود داشت. در سال ۲۰۰۰، این شاخص تنها هر

قبل از به‌روزرسانی زیرساخت، فهرست جستجوی Google از چندین لایه تشکیل شده بود. به منظور به روز رسانی یک تغییر، کل وب باید تجزیه و تحلیل می شد، که مدتی طول کشید. بنابراین تاخیر قابل توجهی بین زمان کشف صفحه و نمایان شدن آن در فهرست وجود داشت.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\google-ranking-factors-blog-banner.png

در سال ۲۰۰۰، این شاخص تنها هر ۴ ماه یکبار به روز می شد. در پایان سال ۲۰۰۱ فراوانی نمایه سازی یک بار در ماه افزایش یافت.

فهرست جستجوی جدید کافئین شامل یک روند خزیدن و نمایه سازی تدریجی و پیوسته است. اکنون می توان هر وب سایت را به طور جداگانه جستجو کرد و مدت کوتاهی پس از انتشار در فهرست قرار داد.

می‌توانید از طریق دستورالعمل‌های ما درباره الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های مرتبط Google اطلاعات بیشتری کسب کنید:

Google Caffeine – مهم ترین به روز رسانی زیرساخت

اکثر به‌روزرسانی‌های نام‌گذاری شده گوگل به شکلی با این الگوریتم سروکار دارند. چه فلوریدا، پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، یا به روز رسانی فرد – همه آنها شرایط را برای رتبه بندی به روشی تعیین می کنند. بنابراین Google Caffeine تنها به میزان محدودی در مجموعه این نام‌ها جای می‌گیرد. این یک تغییر کامل در فرآیندهای داخلی و پردازش بود که در نهایت منجر به نمایه سازی شد. دلایل زیادی برای این موضوع وجود داشت. برای اولین بار، گوگل باید برای خودش تعیین می کرد که اینترنت چقدر سریع و محتوای آن در حال تغییر است. از سوی دیگر، رشد خود بسیار سریعتر از آنچه خود موتور جستجو گمان می کرد توسعه یافته است.

به‌روزرسانی کافئین Google عمدتاً ضروری بود زیرا پویایی اولیه وب در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تغییر کرد. به جای وب‌سایت‌های ثابت که به ندرت تغییر می‌کردند، هر روز، هر ساعت و هر دقیقه محتوای جدیدی وجود داشت. به روز رسانی زنده و محتوای پویا محبوب شده بود و اطلاعات جدیدی را برای کاربران فراهم می کرد. در این مرحله از زمان، فرآیند ایندکس به گونه‌ای طراحی شد که اطمینان حاصل شود که صفحات در اینترنت فقط در فواصل زمانی طولانی تغییر می‌کنند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\Latest-Google-Algorithm-Update-scaled.jpg

گوگل قبل و بعد از آپدیت کافئین گوگل چگونه کار می کرد؟

قبل از اینکه Google Caffeine Update اعمال شود، این فهرست از چندین لایه تشکیل شده بود. برخی از تغییرات وجود داشت که بیشتر از سایرین به روز می شدند. برای اینکه یکی از این لایه ها یا سطوح به روز شود، جستجوی کامل صفحات ذخیره شده در لایه ضروری بود. در نتیجه، صفحات وب گاهی اوقات برای مدت زمان زیادی در یکی از لایه ها ذخیره می شدند، اما اگر لایه مربوطه به SERP ها برنامه ریزی نشده بود، به فهرست جستجو منتقل نمی شدند.

در ابتدا، فواصل زمانی برای چنین به‌روزرسانی چهار ماه بود، اما با گذشت زمان گوگل زمان را به یک ماه کاهش داده بود. با این حال، از آنجایی که هزاران وب‌سایت جدید همچنان هر روز اضافه می‌شد و ایندکس می‌شد، گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که اینها تنها پس از چند هفته در SERP یافت می‌شوند. این همچنین در مورد محتوای پویا که در وب‌سایت‌های نمایه‌شده از قبل ایجاد شده بود اعمال می‌شود.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images.jpeg

هدف این بود که شاخص جستجو را بر اساس نام Google Caffeine Update تحریک و انرژی بخشد. در آینده، همه مراکز داده باید نتایج همزمان ارائه دهند. در عین حال، مهم بود که محتوای فعلی در موتورهای جستجو در اولویت باشد. این امر به ویژه زمانی آشکار شد که موتور جستجو قادر به ارائه آخرین اطلاعات به جستجوگر در صورت رویدادهای جاری نبود. Google Caffeine Update به طور کامل نحوه ایندکس شدن وب سایت ها را تغییر داد و امروزه نیز به این شکل فعال هستند.

شاخص انعطاف پذیر با توجه به اخبار و رسانه های اجتماعی

پس از آپدیت کافئین گوگل، کاربران توانستند چندین نوآوری جالب را مشاهده کنند. از یک طرف، وب‌سایت‌هایی که هنوز نسبتاً جدید بودند و فقط می‌خواستند جایگاه خود را نشان دهند، اکنون در نتایج جستجو یافت می‌شوند. لازم نیست هفته ها یا حتی ماه ها منتظر بمانید تا اولین نتایج از بهینه سازی موتور جستجو دیده شود. با این حال، مهمتر از همه، مشخص شد که محتوای پویا و جدید نقش مهمی ایفا می کند. Google Caffeine Update مبنایی را برای Google News و نمایش محتوای فعلی در جستجوی ارگانیک فراهم کرد.

نوآوری مهم دیگر این بود که شبکه های اجتماعی نوظهور در این شاخص نقش داشتند. تاکنون این موارد به سختی ثبت شده است. فیس بوک در سال ۲۰۱۰ در اوج نفوذ خود بود و اینترنت را در همه جاهای دیگر کنترل می کرد. این موتور جستجو برای مدتی هنوز تمایلی نداشت، بعداً سعی کرد شبکه اجتماعی خود را با گوگل پلاس ایجاد کند. با این وجود، به روز رسانی کافئین اجازه داد محتوای شبکه های اجتماعی برای اولین بار در فهرست منعکس شود. این به نفع کاربران نیز بود که می‌توانستند پیشرفت‌های این صفحات را نیز از این طریق ببینند. به روز رسانی طراحی SERP برای نگه داشتن کاربران در اکوسیستم گوگل به جای ارسال آنها به پلتفرم های دیگر یکی از اصول گوگل در این زمینه است. همچنین کاهش رتبه فیس بوک و توییتر در عین تقویت یوتیوب در SERP گوگل یکی از این اصول است.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.