تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 15:58
142 بازدید
کد خبر : 207689

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن نام رمز برای یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل بود که برای اولین بار در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ اعلام شد. هدف این به‌روزرسانی کاهش رتبه‌بندی موتورهای جستجوی وب‌سایت‌هایی بود که دستورالعمل‌های وبمستر Google را نقض می‌کنند، با استفاده از تکنیک‌های اعلام‌شده کلاه خاکستری SEM که در افزایش مصنوعی رتبه‌بندی نقش دارند. از یک صفحه وب

گوگل پنگوئن نام رمز برای یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل بود که برای اولین بار در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ اعلام شد. هدف این به‌روزرسانی کاهش رتبه‌بندی موتورهای جستجوی وب‌سایت‌هایی بود که دستورالعمل‌های وبمستر Google را نقض می‌کنند، با استفاده از تکنیک‌های اعلام‌شده کلاه خاکستری SEM که در افزایش مصنوعی رتبه‌بندی نقش دارند. از یک صفحه وب با دستکاری تعداد پیوندهای اشاره شده به صفحه. چنین تاکتیک هایی معمولاً به عنوان طرح های پیوند توصیف می شوند. به گفته جان مولر از گوگل، از سال ۲۰۱۳، گوگل تمام به روز رسانی های فیلتر پنگوئن را به عموم مردم اعلام کرد.

بر اساس تخمین های گوگل، پنگوئن تقریباً ۳.۱ درصد از جستارهای جستجو به زبان انگلیسی، حدود ۳ درصد از پرس و جوها در زبان هایی مانند آلمانی، چینی و عربی، و حتی درصد بیشتری از آنها در زبان های “به شدت اسپم” را تحت تاثیر قرار داده است. در ۲۵ می ۲۰۱۲، گوگل به روز رسانی پنگوئن دیگری به نام پنگوئن ۱.۱ را معرفی کرد. به گفته مت کاتز، رئیس سابق وب اسپم در گوگل، این به روز رسانی قرار بود کمتر از یک دهم درصد جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار دهد. اصل راهنما برای به روز رسانی جریمه کردن وب سایت هایی بود که از تکنیک های دستکاری برای دستیابی به رتبه های بالا استفاده می کردند. سایت‌های پیش از پنگوئن معمولاً از تکنیک‌های لینک‌سازی منفی برای رتبه‌بندی بالا و دریافت ترافیک استفاده می‌کردند، زمانی که پنگوئن راه‌اندازی شد به این معنی بود که محتوا کلیدی است و آن‌هایی که محتوای عالی دارند شناسایی می‌شوند و آن‌هایی که محتوای کم یا اسپم دارند جریمه می‌شوند و هیچ رتبه‌ای دریافت نمی‌کنند. فواید. هدف گوگل این بود که هرزنامه‌های بیش از حد را دستگیر کند. ظاهراً تعداد کمی از وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی جستجوی کلمات کلیدی خاص را در Google در طول عرضه پاندا و پنگوئن از دست دادند. گوگل به طور خاص اشاره می‌کند که صفحات درگاهی که فقط برای جذب ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده‌اند، برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر آنها هستند.

 

در ژانویه ۲۰۱۲، به‌روزرسانی الگوریتم طرح‌بندی صفحه (همچنین به عنوان به‌روزرسانی سنگین بالا شناخته می‌شود) منتشر شد که وب‌سایت‌هایی را با تبلیغات بسیار زیاد یا محتوای بسیار کم در بالای صفحه هدف قرار می‌داد.

 

پنگوئن ۳ در ۵ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد و ۰.۳٪ از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد. پنگوئن ۴ (همچنین به عنوان پنگوئن ۲.۰ شناخته می شود) در ۲۲ مه ۲۰۱۳ منتشر شد و ۲.۳٪ از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد. پنگوئن ۵ (همچنین به عنوان پنگوئن ۲.۱ شناخته می شود) در ۴ اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد و حدود ۱٪ از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد و جدیدترین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن Google است.

 

گزارش شده است که گوگل در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۴ پنگوئن ۳.۰ را منتشر کرده است.

در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴، Pierre Farr از گوگل تأیید کرد که Penguin 3.0 یک الگوریتم “رفرش” است و هیچ سیگنال جدیدی اضافه نشده است.

 

در ۷ آوریل ۲۰۱۵، جان مولر از گوگل در یک پاتوق Google+ گفت که هم پنگوئن و هم پاندا “در حال حاضر به طور مرتب داده ها را به روز نمی کنند” و به روز رسانی ها باید به صورت دستی خارج شوند. این امر تأیید می کند که الگوریتم به طور مداوم به روز نمی شود که تصور می شد در اوایل سال وجود داشته باشد.

هدف استراتژیک که پاندا، پنگوئن و به روز رسانی صفحه آرایی به اشتراک می گذارند، نمایش وب سایت های با کیفیت بالاتر در بالای نتایج جستجوی گوگل است. با این حال، سایت‌هایی که در نتیجه این به‌روزرسانی‌ها رتبه‌بندی شدند، ویژگی‌های مختلفی دارند. هدف اصلی Google Penguin ارسال هرزنامه (از جمله بمباران لینک) است.

 

در یک Google+ Hangout در ۱۵ آوریل ۲۰۱۶، جان مولر گفت: “من کاملاً مطمئن هستم که وقتی انتشار [Penguin] را شروع کنیم، پیامی برای پست خواهیم داشت، اما در حال حاضر من چیز خاصی برای اعلام ندارم. “

پنگوئن ۴.۰ (هفتمین به‌روزرسانی پنگوئن)

در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ گوگل اعلام کرد که Google Penguin اکنون بخشی از الگوریتم اصلی است به این معنی که در زمان واقعی به روز می شود. از این رو دیگر اطلاعیه‌ای از سوی Google در رابطه با به‌روزرسانی‌های آینده وجود نخواهد داشت. زمان واقعی همچنین به این معنی است که وب سایت ها در زمان واقعی ارزیابی می شوند و رتبه بندی ها در زمان واقعی تحت تأثیر قرار می گیرند. در طول سال‌های گذشته، مدیران وب‌سایت‌ها همیشه مجبور بودند برای رهایی از جریمه پنگوئن منتظر انتشار آپدیت بعدی باشند. همچنین، Google Penguin 4.0 برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی، جزئی‌تر است، زیرا ممکن است یک وب‌سایت بر اساس URL را تحت تأثیر قرار دهد، نه اینکه همیشه کل وب‌سایت را تحت تأثیر قرار دهد. در نهایت، پنگوئن ۴.۰ با نسخه‌های قبلی پنگوئن متفاوت است، زیرا در صورت یافتن لینک‌های بد، وب‌سایتی را کاهش نمی‌دهد. در عوض لینک‌ها را تخفیف می‌دهد، به این معنی که آنها را نادیده می‌گیرد و دیگر در رتبه‌بندی وب‌سایت حساب نمی‌شوند. در نتیجه نیاز کمتری به استفاده از فایل disavow وجود دارد. Google از هر دو الگوریتم و بازبین انسانی برای شناسایی پیوندهایی که غیرطبیعی (مصنوعی)، دستکاری یا فریبنده هستند استفاده می کند و این موارد را در گزارش اقدامات دستی خود برای وب سایت ها لحاظ می کند.

 

فرم بازخورد پنگوئن گوگل

دو روز پس از انتشار به‌روزرسانی پنگوئن، گوگل فرم بازخوردی را آماده کرد که برای دو دسته از کاربران طراحی شده بود: کسانی که می‌خواهند هرزنامه‌های وب را گزارش کنند که پس از تغییر الگوریتم جستجو همچنان در رتبه‌های بالایی قرار می‌گیرد و کسانی که فکر می‌کنند سایتشان به‌طور غیرمنصفانه مورد ضربه قرار گرفته است. به روز رسانی. گوگل همچنین از طریق Google Webmaster Tools فرم بازنگری دارد.

در ژانویه ۲۰۱۵، جان مولر از گوگل گفت که جریمه پنگوئن را می توان با ایجاد پیوندهای خوب حذف کرد. روند معمول این است که پیوندهای بد را به صورت دستی یا با استفاده از ابزار Disavow گوگل حذف کنید و سپس درخواست بررسی مجدد را ثبت کنید. مولر با بیان اینکه این الگوریتم درصد پیوندهای خوب در مقابل لینک های بد را بررسی می کند، توضیح داد، بنابراین با ایجاد پیوندهای خوب بیشتر ممکن است الگوریتم را به نفع شما تغییر دهد که منجر به بازیابی شود.

 

لیست به روز رسانی های پنگوئن که تایید شد

  • پنگوئن ۱ در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (در حدود ۳.۱٪ از جستجوها تأثیر می گذارد)
  • پنگوئن ۲ در ۲۶ مه ۲۰۱۲ (تاثیر کمتر از ۰.۱٪)
  • پنگوئن ۳ در ۵ اکتبر ۲۰۱۲ (تأثیر حدود ۰.۳٪ از جستجوها)
  • پنگوئن ۴ (همچنین به عنوان پنگوئن ۲.۰ شناخته می شود) در ۲۲ مه ۲۰۱۳ (بر ۲.۳٪ از جستجوها تأثیر می گذارد)
  • پنگوئن ۵ (همچنین به عنوان پنگوئن ۲.۱ شناخته می‌شود) در ۴ اکتبر ۲۰۱۳ (تقریباً بر ۱٪ درخواست‌ها تأثیر می‌گذارد)
  • پنگوئن ۶ (همچنین به عنوان پنگوئن ۳.۰ شناخته می‌شود) در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ (کمتر از ۱٪ جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد). در ۱ دسامبر ۲۰۱۴، گوگل تأیید کرد که این به روز رسانی همچنان در حال انتشار است و مدیران وب همچنان به گزارش نوسانات قابل توجه ادامه می دهند.
  • پنگوئن ۷ (همچنین به عنوان پنگوئن ۴.۰ شناخته می شود) در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.