تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 15:28
233 بازدید
کد خبر : 208864

چرا نباید گوگل دیسکاور را دست کم بگیرید

چرا نباید گوگل دیسکاور را دست کم بگیرید

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از فرانک واچ گوگل دیسکاور چیست؟ برای ظاهر شدن در آن چه باید کرد؟ و چرا توجه به این اپلیکیشن گوگل اهمیت دارد؟ در این مقاله به تمام سوالات خود پاسخ دهید.   گوگل دیسکاور یک فید خبری از Google

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از فرانک واچ گوگل دیسکاور چیست؟ برای ظاهر شدن در آن چه باید کرد؟ و چرا توجه به این اپلیکیشن گوگل اهمیت دارد؟ در این مقاله به تمام سوالات خود پاسخ دهید.

 

گوگل دیسکاور یک فید خبری از Google است. برای رفتن به اینجا، به سادگی برنامه Google را در تلفن هوشمند خود باز کنید. هم در اندروید و هم در اپل. مقالات بدون اینکه شما یک عبارت جستجو را وارد کرده باشید ظاهر می شوند.

 

این مقاله بر اساس سابقه جستجو و علایق شما را نشان می دهد. همچنین می توان علائق خاصی را دنبال کرد (مانند ورزش، افراد مشهور، مقالات مالی یا مکان). حتی می توانید مشخص کنید که آیا تم هایی وجود دارد که نمی خواهید مقالاتی برای آنها ببینید. به این ترتیب می توانید فید گوگل دیسکاور را کاملا شخصی کنید.

 

به برنامه هایی مانند نتفلیکس فکر کنید. بر اساس جستجوها و عادات تماشای شما، نتفلیکس نیز به شما توصیه هایی می کند. گوگل دیسکاور نیز می‌خواهد اینگونه کار کند.

 

این بزرگترین تفاوت بین جستجوی Google و گوگل دیسکاور است. با جستجو، کاربران عبارت جستجوی خاصی را وارد می کنند تا اطلاعات مربوط به سوال خود را بیابند. در دیسکاور، سیستم‌های خودکار Google تعیین می‌کنند که چه چیزی ممکن است مورد علاقه کاربران باشد.

 

چرا باید به گوگل دیسکاور توجه کنید؟

گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است که سهم بازار آن کمتر از ۹۲ درصد نیست. در بلژیک و هلند، این سهم بازار به ترتیب به ۹۳ و ۹۴ درصد می رسد.

 

گوگل به لطف استفاده از هوش مصنوعی به طور فزاینده ای هوشمندتر می شود. به همین دلیل است که روش جستجوی “کمتر پرس و جو” روز به روز محبوب تر می شود. با دیسکاور می‌توانید روی کاربران قبل از جستجوی فعال تأثیر بگذارید. هدف دیسکاور این است که حتی سریعتر و بهتر به نیازها و انتظارات کاربران پاسخ دهد و نه تنها یک “موتور جستجو”، بلکه یک “موتور کشف” باشد.

 

گوگل دیسکاور اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

 

چگونه می توانم مقالات خود را بهینه کنم؟

البته سوال بزرگی که برای سئوکاران در بین ما وجود دارد این است: دقیقاً چه کاری باید انجام دهم تا مقالاتم در گوگل دیسکاور ظاهر شوند؟

گوگل قبلاً اعلام کرده است که بهینه سازی مقالات شما برای گوگل دیسکاور امکان پذیر نیست زیرا این امکان برای نتایج جستجوی ارگانیک وجود دارد. این در مورد چیزی نیست که کاربر به دنبال آن است، بلکه درباره چیزی است که گوگل فکر می کند کاربر می خواهد بداند.

 

بنابراین دقیقاً مشخص نیست که برای رتبه بندی باید چه کاری انجام دهید. اما عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

 

۱. مراقب محتوای خود باشید

یکی از عوامل مهمی که تعیین می کند آیا شما در گوگل دیسکاور ظاهر می شوید یا نه، کیفیت محتوای شما است. آیا محتوای مقاله شما خوب نیست؟ در این صورت حتی سرمایه گذاری زمان بر روی سایر عوامل نیز فایده ای ندارد. به لطف محتوا، گوگل می داند که وب سایت شما در مورد چیست. و آیا گوگل فکر می کند که محتوای شما همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است؟ سپس در گوگل دیسکاور ظاهر می شود.

 

۲. E-A-T وب سایت خود را بهبود بخشید

E-A-T (تجربه – اعتبار – اعتماد) یک وب سایت اهمیت بیشتری پیدا می کند، به ویژه به این دلیل که خود گوگل از طریق دیسکاور به دنبال پیشنهادهایی برای کاربران است. گوگل می خواهد از ارائه پیشنهادهایی که واقعاً مطابق با علایق کاربران نیست اجتناب کند، بنابراین آنها فقط وب سایت هایی را نشان می دهند که E-A-T آنها خوب است.

 

۳. تصاویری مرتبط و با کیفیت بالا ارائه دهید

جلوه های بصری خوب برجسته می شود. ما مدتی است که این را می دانیم، اما با گوگل دیسکاور اهمیت بیشتری دارد. شما باید از همه مقالات دیگر متمایز باشید، بنابراین یک تصویر بصری خوب، مرتبط و با کیفیت، کلیک‌های بیشتری نسبت به یک عکس استوک تصادفی دریافت می‌کند.

 

۴. عنوان های چشم نواز بنویسید

درست مانند تصاویر بصری، عناوین چشم نواز برای نمایش در گوگل دیسکاور بسیار مهم هستند. عناوین باید حس کنجکاوی را برانگیزند یا علاقه را حفظ کنند. مردم باید میل به خواندن مقاله داشته باشند و دقیقا بدانند که چه می گوید.

 

۵. بر اساس مضامین و موضوعات فکر کنید

گوگل دیسکاور مقالاتی را بر اساس مضامین و موضوعات نشان می دهد. بنابراین در اینجا به کلمات کلیدی فکر نکنید، بلکه به موضوعات خاص فکر کنید. به عنوان مثال: یک فرد مشهور، یک باشگاه ورزشی یا یک ژانر فیلم. اطمینان حاصل کنید که محتوا به شرکت شما مرتبط است.

 

۶. واقعاً گروه هدف خود را بشناسید

اگر می خواهید در گوگل دیسکاور گروه هدف خاص خود ظاهر شوید، باید آن گروه هدف را در داخل و خارج بشناسید. در چه مرحله ای از زندگی هستند؟ علایق آنها چیست؟ هرچه مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید، تطبیق محتوای خود با آن آسان تر است و احتمال ظاهر شدن شما بیشتر می شود.

 

۷. وب سایت خود را موبایل پسند کنید

و آخرین اما نه کم اهمیت: وب سایت خود را برای موبایل مناسب کنید. گوگل دیسکاور فقط در برنامه Google در دسترس است – بنابراین فقط تلفن همراه. اگر وب‌سایت شما برای موبایل مناسب نباشد، Google مقالات شما را در دیسکاور نشان نمی‌دهد.

 

چگونه می توانید گوگل دیسکاور را اندازه گیری کنید؟

از طریق کنسول جستجوی Google می‌توانید گزارشی را در قسمت «عملکرد» پیدا کنید. در آنجا خواهید دید که کدام مقالات بهترین عملکرد را داشته اند، تعداد دفعاتی که وب سایت شما در دیسکاور نمایش داده می شود، تعداد کلیک هایی که دریافت کرده اید و مقایسه بین نتایج ارگانیک و نتایج گوگل دیسکاور. این به شما ایده ای از نحوه عملکرد وب سایت شما در اینجا می دهد.

 

میتونی تبلیغ کنی

آیا می دانستید که می توانید در اپلیکیشن نیز تبلیغ کنید؟ همه بازاریابان کمپین های تبلیغاتی گوگل در جستجو یا خرید را می شناسند. به این ترتیب به افرادی دسترسی پیدا می کنید که به طور خاص به دنبال برند، محصول یا خدمات شما هستند. اما شما همچنین می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به طور خاص شما را جستجو نکرده اند.

 

با گوگل دیسکاورy Ads، تبلیغات شما نه تنها در خود برنامه (و برنامه Google)، بلکه در YouTube، فید «تماشا بعدی» و در Gmail نیز نمایش داده می‌شود. این تبلیغات درست مانند مقالات و ویدیوهایی که در دیسکاور نمایش داده می شوند، کار می کنند. گوگل به علایق و سابقه جستجوی شما نگاه می کند تا مرتبط ترین تبلیغات را نشان دهد.

 

چه زمانی باید به گوگل دیسکاور توجه کنم؟

گوگل دیسکاور برای همه شرکت‌ها به یک اندازه جالب نیست، زیرا روی محتوا تمرکز زیادی دارد. اگر شرکت شما یک فروشگاه آنلاین بدون وبلاگ یا ویدیو است، ظاهر شدن بدون تبلیغات دشوار است.

از طرف دیگر، آیا سایت شما بر روی محتوایی مانند ویدیوها، دستور العمل ها، پست های وبلاگ یا مقالات خبری متمرکز است؟ بعدش جالبه بنابراین تا زمانی که محتوا را در سایت خود قرار می دهید، ارزش توجه به گوگل دیسکاور را دارد.

 

آینده چطور به نظر می رسد؟

هنوز مشخص نیست که گوگل دقیقا قصد دارد در آینده با این اپلیکیشن چه کاری انجام دهد. آنچه ما می دانیم این است که گوگل نشان دادن محتوای مرتبط به بازدیدکنندگان را بسیار مهم می داند. این هم برای موتور جستجو و هم برای گوگل دیسکاور صدق می کند. ما همچنین می دانیم که گوگل همیشه با کمک هوش مصنوعی هوشمندتر می شود. ما قبلاً با به‌روزرسانی Google MUM شاهد آن بودیم.

 

بنابراین بسیار مهم است که محتوای مرتبط و جالب ارائه دهید، بدون اینکه افراد را با عنوان یا عکس گمراه کنید. در هر صورت، این چیزی است که باید مراقب آن بود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.