تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 18:32
119 بازدید
کد خبر : 208899

نقد و بررسی X-Men 97 : Marvel با سری جدید X-traordinary به دهه ۹۰ بازگشت

نقد و بررسی  X-Men 97 : Marvel با سری جدید X-traordinary به دهه ۹۰ بازگشت

  به گزارش سایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده قبل از اینکه توبی مگوایر مرد عنکبوتی باشد، قبل از هیو جکمن ولورین، و حتی قبل از وسلی اسنایپس Blade، برای بسیاری از ما، اولین معرفی ما به دنیای مارول X-Men: The Animated Series بود.  X-Men: The Animated Series که به مدت پنج

 

به گزارش سایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده قبل از اینکه توبی مگوایر مرد عنکبوتی باشد، قبل از هیو جکمن ولورین، و حتی قبل از وسلی اسنایپس Blade، برای بسیاری از ما، اولین معرفی ما به دنیای مارول X-Men: The Animated Series بود.

 X-Men: The Animated Series که به مدت پنج فصل از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ پخش شد، یک سریال سریالی غافلگیرکننده بود که علیرغم پخش در مجموعه برنامه های انیمیشنی Fox Kids، از موضوعات تیره تر دوری نکرد. از همان اپیزود اول، این سریال موضوعات دشواری مانند نژادپرستی و هولوکاست را مورد بحث قرار می‌داد و در عین حال یک سریال ابرقهرمانی هیجان‌انگیز با شخصیت‌های پویا خلق می‌کرد. حتی امروزه، X-Men: The Animated Series به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های چگونگی روایت داستان کمیک در یک رسانه کاملاً جدید برجسته است.

 

قبل از اینکه توبی مگوایر مرد عنکبوتی باشد، قبل از هیو جکمن ولورین، و حتی قبل از وسلی اسنایپس بلید، برای بسیاری از ما، اولین معرفی ما به دنیای مارول X-Men: The Animated Series بود. X-Men: The Animated Series که به مدت پنج فصل از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ پخش شد، یک سریال سریالی غافلگیرکننده بود که علیرغم پخش در برنامه های انیمیشن Fox Kids، از موضوعات تیره تر دوری نمی کرد. از همان اپیزود اول، این سریال موضوعات دشواری مانند نژادپرستی و هولوکاست را مورد بحث قرار می‌داد، در حالی که یک سریال ابرقهرمانی هیجان‌انگیز با گروهی از شخصیت‌های پویا خلق می‌کرد. حتی امروزه، X-Men: The Animated Series به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های چگونگی روایت داستان کمیک در یک رسانه کاملاً جدید برجسته است.

 

به عنوان اولین پروژه X-Men از زمانی که Marvel Studios حقوق را از فاکس قرن بیستم به دست آورد، X-Men ’97 ادامه مستقیم X-Men: The Animated Series است، و در حالی که انیمیشن قطعا بهتر است و برخی از صداپیشگان این کار را انجام داده اند. تغییر کرد، X-Men ’97 روح نمایش اصلی را به تصویر می کشد و آنچه را که این مجموعه را بسیار عالی ساخته است، گسترش می دهد. پس از سه قسمت اول، X-Men ’97 مطمئناً احساس می‌کند که توسط طرفداران سری انیمیشن ساخته شده است که نزدیک به سی سال منتظر بازگشت این سریال بوده‌اند. با انجام این کار، آنها دنباله‌ای ایجاد کرده‌اند که این شخصیت‌ها و داستان‌ها را به زیبایی افزایش می‌دهد، آنها را به مسیرهای هیجان‌انگیز می‌برد، و جانشینی معنوی می‌سازد که بیش از حد واقعی است – تقریباً آن را کامل می‌کند.

 

فیلم مردان ایکس ۹۷ درباره چیست؟

X-Men ’97 بلافاصله پس از وقایع پایانی سری انیمیشن آغاز می شود، جایی که پروفسور ایکس در حال مرگ با شاگردانش خداحافظی می کند (از نظر فنی، او نمرده است، بلکه به دنیای خانه شیعار رفته است تا درمانی برای آن پیدا کند. چه چیزی او را بیمار می کند. اما، می دانید، همان تفاوت). یک سال بعد، خدمه مردان ایکس هنوز با از دست دادن رهبر خود دست و پنجه نرم می کنند، اما به عنوان یک تیم متحد باقی مانده اند. Cyclops (با صدای ری چیس) موقعیت رهبر واقعی را به دست گرفته است، در حالی که این گروه هنوز با افراد متنفر جهش یافته نزدیک مبارزه می کند، مانند دوستان بشریت، که می خواهند نوع خود را ریشه کن کنند، و همه طیف وسیعی از ابرشرورهای نمادین آماده هستند. پروفسور X-less X-Men را بیرون بیاورید.

 

X-Men ’97’ سریال انیمیشن را می گیرد و آن را از هر نظر بهبود می بخشد

X-Men 97 که توسط Beau DeMayo خلق شده است، به آنچه که سریال اصلی را بسیار هیجان انگیز کرده است، می بندد، اما این عناصر کلیدی را به گونه ای تقویت می کند که در آن زمان به سادگی در تلویزیون شبکه انجام نمی شد. X-Men ’97 احتمالاً بیشتر برای بزرگسالانی است که X-Men: The Animated Series را به خاطر می آورند و می خواهند ببینند این داستان کجا ادامه پیدا می کند، نه اینکه سریالی برای بچه ها باشد، و سال ۹۷ به همین دلیل است. X-Men: سری انیمیشن می تواند بحث هایی در مورد تبعیض، ازدواج، عشق، نفرت، مرگ و غیره داشته باشد، اما X-Men 97 می تواند آشکارتر باشد و این موضوعات را با دقت و بینش بیشتری تشریح کند. دمیو با این داستان‌ها طوری رفتار می‌کند که انگار این شخصیت‌ها همان سنی بوده‌اند که وقتی آنها را ترک کرده‌ایم، با این حال می‌دانند که در بزرگسالی داستان‌سرایی عمیق‌تر و درون‌نگر را می‌پذیریم و تعادل عالی را برای آن پیدا می‌کنیم.

این در مورد انیمیشن استودیو میر نیز صدق می کند، که قبلاً روی نمایش های ابرقهرمانی انیمیشنی مانند ماجراهای من با سوپرمن، هارلی کوین و دینامیت سیاه کار کرده است. انیمیشن در اینجا طرح‌های اصلی را تداعی می‌کند، اما آن‌ها را با استعداد مدرن می‌کند، زیرا همه چیز پویاتر به نظر می‌رسد، شخصیت‌ها پر جنب و جوش هستند و صحنه‌های اکشن واقعاً شگفت‌انگیز هستند. تماشای همه چیز از جرقه هایی که جوبیلی (هالی چو) می زند گرفته تا کارت های شارژی که گامبیت (ای جی لوکاسیو) پرتاب می کند بسیار زیبا است. بدون اینکه چه اتفاقی در این چند قسمت اول می افتد، X-Men 97 مستقیماً به صحنه های مبارزه از روزهای ابتدایی سری انیمیشن اشاره می کند، و این کاملاً خیره کننده است که این سریال چقدر پیشرفت کرده است. تماشای نحوه بازی این شخصیت‌ها در این سکانس‌های اکشن خارق‌العاده برای هر طرفدار X-Men هیجان‌انگیز است و از نظر روایی نشان می‌دهد که هر یک از اعضای این گروه چقدر ضروری هستند.

 

«X-Men 97» شخصیت‌های خود را به شیوه‌های فوق‌العاده‌ای گسترش می‌دهد

سری انیمیشن‌ها همیشه در معرفی شخصیت‌ها و توضیح سریع و طبیعی معامله‌شان فوق‌العاده بود، و این در مورد مردان ایکس ۹۷ نیز صدق می‌کند. X-Men 97 نه تنها باید مخاطب را متوجه شود که این داستان ۲۷ سال پیش به کجا ختم شده است، بلکه باید این شخصیت ها را در جایی که در زندگی خود هستند معرفی کند و همچنین شخصیت های جدیدی را وارد کند. با این حال، قابل توجه است که سال ۹۷ چگونه همه اینها را به خوبی مدیریت می کند، هرگز اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار نمی دهد و آنچه را که باید از طریق ابزارهای عملی بدانیم به ما یاد می دهد. شاید از طریق نحوه دعوا کردن یا بیرون انداختن یک نفر کوچک چیزی یاد بگیریم، اما شیوه اقتصادی نوشته این نمایش واقعاً چشمگیر است. ’۹۷ برخی از نشانه های خود را از نحوه انجام کارهای سری اصلی گرفته است، مانند معرفی ما به این دنیا از طریق یک تازه وارد. در اصل، از طریق Jubilee بود، اما این بار، از روبرتو دا کوستا/Sunspot (گوی آگوستینی)، کودکی با والدین ثروتمندی که جهش پسرشان را درک نمی‌کنند، می‌آید. اما حتی اگر تا به حال چیزی در مورد مردان ایکس ندیده باشید، اپیزود اول کار فوق‌العاده‌ای را در توضیح هر چیزی که باید در مورد این جهان و این شخصیت‌ها بدانید، انجام می‌دهد.

و این شخصیت‌هایی هستند که X-Men 97 آنها را در اولویت قرار می‌دهد و به روش‌های استثنایی بهبود می‌بخشد. باز هم، گویی دمیو و تیمش دهه‌ها منتظر بوده‌اند تا عظمت واقعی این شخصیت‌ها را نشان دهند و دیدن بهترین نسخه ممکن از آنها باعث خوشحالی است. به عنوان مثال، سریال انیمیشن اغلب مستقیماً Cyclops را یک شخصیت خسته کننده می نامد، اما در سکانس های مبارزه در قسمت اول، “برای من، مردان ایکس من”، به نظر می رسد این سریال بر روی ساختن Cyclops به همان اندازه انسان ها (یا جهش یافته؟) تمرکز دارد. ممکن است. او به جای اینکه لیزر را از چشمانش به سمت دشمنان منفجر کند، از قدرت خود به عنوان راهی برای حرکت سریع در اطراف دشمنان، جلوگیری از سقوط های عظیم یا حتی به اشتراک گذاری قدرت های خود برای افزایش مهارت های دیگران استفاده می کند.

 

این ارتقاء شخصیت ها هم به صورت روایی و هم در این سکانس های مبارزه انجام می شود. رابطه سایکلوپ با ژان گری (جنیفر هیل) در چند قسمت اول کلیدی می شود – بسیار جالب تر از همیشه. با رفتن پروفسور ایکس، شخصیت‌هایی مانند استورم (الیسون سیلی-اسمیت)، روگ (لنور زان) و ولورین (کال داد) همگی با موقعیت و هدف خود در این گروه مواجه هستند که اکنون به طور غیرقابل برگشتی تغییر کرده است. حتی شخصیتی مانند Morph (JP Karliak) که فقط به طور متناوب در سریال اصلی حضور داشت، در این چند قسمت اول نقش بیشتری دارد، زیرا شخصی که می تواند به هر کسی تبدیل شود، باید به این فکر کند که واقعاً چه کسی هستند. این نمونه زیبای دیگری از این است که چگونه سال ۹۷ از گذشته وام گرفته است تا چیزی حتی خارق‌العاده‌تر بسازد.

 

مگنیتو در «مردان ایکس ۹۷» تحولی باورنکردنی دارد

اما در میان این بازیگران قابل توجه قهرمانان، مگنیتو (متیو واترسون) است که موفق می‌شود بیشترین تاثیر را از خود به جای بگذارد. این شخصیت نمادی از کاری است که ۹۷ انجام می‌دهد، شخصیت‌هایی را که می‌شناسیم و دوستشان داریم می‌گیرد و آنها را با پیچیدگی‌ها و مناطق خاکستری که همیشه می‌دانستیم آنجا بوده‌اند آغشته می‌کند و در عین حال آن‌ها را به سطح می‌آورد. در این چند قسمت اول، ما مگنیتو را بلافاصله پس از یک شورش جهش یافته ناموفق که در پایان سری اصلی انجام شد، می یابیم، که اکنون باید آخرین آرزوهای نزدیکترین دوست خود، پروفسور ایکس را در نظر بگیرد. این یک مگنیتو است که شبیه ما نیست. قبلاً روی صفحه دیده بودم، و این یک تکرار گیرا در مورد این شخصیت است که پیچیدگی های این دنیای پسا جهش یافته را نشان می دهد.

از سال ۲۰۰۰، سیزده فیلم X-Men وجود داشته است، چه پیش درآمد، چه اسپین‌آف شخصیت‌ها، یا راه‌اندازی مجدد کامل، و هیچ‌کدام از آنها نتوانسته‌اند این تیم را کاملاً مانند سری انیمیشن‌ها جذب کنند. اما X-Men 97 آنچه را که در سری اول به خوبی انجام داد، می گیرد و آن را به یکی از بهترین پروژه های X-Men تا کنون تبدیل می کند، که احتمالاً بهترین سریال انیمیشنی است که از مارول ساخته شده است. بازگشت به این دنیا نزدیک به سه دهه طول کشید، اما X-Men 97 ارزش این انتظار را دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.