تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 16:55
149 بازدید
کد خبر : 208789

نرخ بیکاری در قزوین تک رقمی شد/ قرار گرفتن استان در رتبه چهارم کشوری

نرخ بیکاری در قزوین تک رقمی شد/ قرار گرفتن استان در رتبه چهارم کشوری

به گزارش ایلنا، محمد مهدی رحیمی با اشاره به انتشار طرح آمارگیری نیروی کار در یک سال گذشته گفت: بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در یک‌ سال اخیر نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان قزوین تک‌رقمی شده و به ۷.۳ درصد رسیده است. معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار

نرخ بیکاری در قزوین تک رقمی شد/ قرار گرفتن استان در رتبه چهارم کشوری

به گزارش ایلنا، محمد مهدی رحیمی با اشاره به انتشار طرح آمارگیری نیروی کار در یک سال گذشته گفت: بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در یک‌ سال اخیر نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان قزوین تک‌رقمی شده و به ۷.۳ درصد رسیده است.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اضافه کرد: متوسط نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ در کشور ۹ درصد اعلام شده و بنابراین نرخ بیکاری در قزوین ۱.۷ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۴۰۱ از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، میزان نرخ ‌مشارکت اقتصادی (جمعیت فعال) در کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۴۰.۹ درصد بوده که از این میزان ۹۱ درصد شاغل (نرخ اشتغال) و ۹ درصد بیکار (نرخ بیکاری) هستند.

این مسئول ادامه داد: نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه استان قزوین در نرخ مشارکت اقتصادی با رقم ۴۳.۹ و نسبت اشتغال ۴۰.۷ رتبه ششم را دارا است، گفت: سهم شاغلان بخش کشاورزی ۱۵.۵ درصد، سهم شاغلان بخش صنعت ۳۹.۳ درصد و سهم شاغلان بخش خدمات در استان ۴۵.۲ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.