تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اسفند 1401 - 22:02
295 بازدید
کد خبر : 208640

قبرستان دارالسلام طرح جامع ندارد

قبرستان دارالسلام طرح جامع ندارد

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص قبرستان دارالسلام شیراز گفت: این آرامستان دارای یک طرح جامع نبوده و هر واحدی از واحدهای شهرداری به ظن خود موضوع را پیش می‌برد. مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی بیان کرد: در این بین توجه لازم به مطالبات مردمی و  بویژه وابستگان به دفن شدگان

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص قبرستان دارالسلام شیراز گفت: این آرامستان دارای یک طرح جامع نبوده و هر واحدی از واحدهای شهرداری به ظن خود موضوع را پیش می‌برد.

قبرستان دارالسلام  طرح جامع ندارد

مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی بیان کرد: در این بین توجه لازم به مطالبات مردمی و  بویژه وابستگان به دفن شدگان رعایت نشده است و تقاضا دارم کارگروه متمرکزی برای این امر مهم برقرار شود تا موضوع به صورت یکپارچه و با رعایت جمیع جوانب مورد رسیدگی قرار گیرد .

وی صریح کرد:  قبرستان دارالسلام  ثروت ملی است و  نباید با بی توجهی یا کم توجهی آن را بلااثر ساخت.

طاهری همچنین درباره خروج زندان عادل آباد از مکان موجود در شهر شیراز گفت: برای این امر لازم است با بهره گیری از تمام ظرفیت و استعدادها در دستگاه های استان محل کنونی به صورت محیط شهری به شهر شیراز اضافه شده و زندان جدید در خارج از شهر و با محلی که برای آن پیش بینی شده است احداث شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه مطالعات زمین شناسی و شناخت گسل‌های شیراز به‌رغم مطالعات قبلی که به صورت جامع نبوده اینبار به صورت جامع توسط مرکز مطالعات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری مشترک توسط شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است ، تصریح کرد: امید است که نتایج آن به زودی اعلام شود و  از شهردار  تقاضا دارم در این خصوص اهتمام لازم برای پیگیری آنرا معمول دارد.

طاهری با بیان اینکه مطالعات جامع هیدرولوژی دشت شیراز مورد تصویب و دستور برای شهرداری بوده تا این مهم از طریق مشاور ذیصلاح و با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول مدیریت کند، یاداور شد: یکبار برای همیشه در قالب یک مطالعات جامع همه دستگاه‌های مسئول تکالیف خود را برای رسیدگی به همه مسائل حوزه آب اعم از روان آبها، آبهای سطح الارضی و تحت الارضی در شیراز بدانند.

وی در خصوص رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شیراز و اساسا در موضوع محرومیت زدایی نیز گفت:  بارها تاکید کرده ام  تا زمانی که نقشه ژئودیتای عناوین محرومیت های شهر شیراز و در اولویت اول همان ۴۰ محله موصوف تهیه نشود و در انتشار عمومی قرار نگرفته و عموم مردم و متخصصین امر دقیقا ندانند چه چیزی محرومیت دیده شده و پروژه‌های مقابل آنها برای رفع محرومیت کدامست و در چه زمان با کدام منبع و توسط چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شوند، کماکان در مسیر صحیح رفع محرومیت قرار نداریم.

به گفته طاهری این فرآیند با استاندار نیز مذاکره شده و  با تمام توان آمادگی همه نوع همکاری را دارند. منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.