تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 22:01
170 بازدید
کد خبر : 207256

عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی به روش گرم امروز پنجشنبه پانزدهم آذرماه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد. رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت : طرح صنعتی آهن اسفنجی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و  با ظرفیت یک میلیون  تن در سال و

عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی به روش گرم امروز پنجشنبه پانزدهم آذرماه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی آغاز شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت : طرح صنعتی آهن اسفنجی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و  با ظرفیت یک میلیون  تن در سال و اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار و زیربنا ۳۰ هکتار در شهرستان بختگان – آباده طشک احداث می‌شود.

حمید رضا ایزدی افزود : براساس پیش‌بینی‌ها این طرح تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری خواهد رسید و برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

ایزدی با اشاره به کاربرد محصولات تولیدی این طرح در فولاد سازی ( شمش و بیلت فولادی ) اضافه کرد : ضرورت اجرای این طرح صنعتی در راستای تکمیل زنجیره درون استانی ، ایجاد اشتغال ، رفع محرومیت –ایجاد رونق اقتصادی- جلوگیری از خام فروشی-ایجاد ارزش افزوده و کمک به رشد اقتصادی ۸ درصدی است.

IMG_20230105_142517_211

وی تصریح کرد : طرح صنعتی آهن اسفنجی از جمله طرح‌های بزرگی است که به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی و کمک به پایداری تولید در راستای تکمیل زنجیره فولادی در  سایر صنایع وابسطه استان فارس و استان های مجاور آن موثر خواهد بود.

او به مزایای تولید آهن اسفنجی به روش گرم اشاره کرد ویاد آور شد : هزینه ساخت و راه اندازی پائین تر، نسبت به واحدهای مشابه، پائین بودن هزینه تعمیرات و نگهداری نسبت به واحد های مشابه، جلوگیری از خروج ارز، عدم وابستگی به تأمین خارج از کشور، مصرف آب پائین، قابلیت ساخت و اجراء پلنت تولید آهن اسفنجی به روش گرم در ظرفیت های مختلف  است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت : آهن اسفنجی، محصولی حاصل از احیای مستقیم سنگ آهن است که دارای عیار بالای آهن بوده و  یکی از دلایل رواج آهن اسفنجی، کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن و مشکلات زیست محیطی است.

ایزدی گفت: لذا آهن اسفنجی جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن بوده بنابراین می توان درصد بالایی از مواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای استفاده از ضایعات، از طریق آهن اسفنجی تامین کرد.

 

 

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.