تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 21:29
161 بازدید
کد خبر : 207269

صدور نخستین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی مرکزی

صدور نخستین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی مرکزی

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ملااسماعیلی افزود: این مجوز دی ماه سال جاری با نظر هیئت سرمایه‌گذاری خارجی کشور ایران توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، به مجوزهای قبلی سرمایه‌گذاری خارجی استان مرکزی افزوده شد. بر این اساس و برای نخستین بار سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت مدنی در توسعه طرح‌های زیربنایی مهمی از جمله توسعه

صدور نخستین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی مرکزی

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ملااسماعیلی افزود: این مجوز دی ماه سال جاری با نظر هیئت سرمایه‌گذاری خارجی کشور ایران توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، به مجوزهای قبلی سرمایه‌گذاری خارجی استان مرکزی افزوده شد. بر این اساس و برای نخستین بار سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت مدنی در توسعه طرح‌های زیربنایی مهمی از جمله توسعه بخش حمل‌ونقل در استان جذب شد.

وی ادامه داد: این نخستین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده از کشورهای مسلمان همسایه نیست. چرا که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در کشور با مالکیت سرمایه‌گذاران کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در شهرستان ساوه جذب شده‌ است. این طرح بزرگ صنعتی در سال جاری و در راستای اجرای مرحله توسعه تولیدات و سرمایه‌گذاری مجدد با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون یورو در کشور است که اجرای آن کشور را از واردات برخی اقلام صنایع‌غذایی و بسته‌بندی بی‌نیاز می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان علیه کشور ایران تنها در راستای بازدارندگی اقتصادی طراحی و اجرا می‌شوند. اما آمارها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در کشور نشان می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌اند مانعی جدی برای توسعه همکاری‌های سرمایه‌گذاری و تجاری کشور ایران به ویژه با کشورهای همسایه ایجاد کنند.

ملااسماعیلی تصریح کرد: شناسایی و مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۲ زبانه برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، پیگیری برای عملیاتی شدن طرح‌های بزرگ ملی، ایجاد درگاه ملی پنجره واحد (اطلس جامع اطلاعات سرمایه گذاری استان) از برنامه‌های مهم مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی است. این طرح‌ها با کمک دستگاه‌های اجرایی استان و راهبری استانداری مرکزی، در دست اقدام است.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.