تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:16
218 بازدید
کد خبر : 208867

ستوان سابق شهادت می دهد که اطمینان های سام بنکمن-فرید درباره FTX دروغ بوده است.

ستوان سابق شهادت می دهد که اطمینان های سام بنکمن-فرید درباره FTX دروغ بوده است.

به گزارش کیمیا خبر و به نقل از رویترز نیویورک، ۶ اکتبر (رویترز) – ستوان و شریک تجاری سابق سام بنکمن-فرید، سقوط چشمگیر صرافی ارزهای دیجیتال FTX را در جایگاه شاهد در روز جمعه بازگو کرد و اظهار داشت توییت‌های رئیس سابقش که به مشتریان اطمینان می‌داد صرافی “خوب” است نادرست است. گری وانگ در

Sam Bankman-Fried appears at Federal Court in New York

به گزارش کیمیا خبر و به نقل از رویترز نیویورک، ۶ اکتبر (رویترز) – ستوان و شریک تجاری سابق سام بنکمن-فرید، سقوط چشمگیر صرافی ارزهای دیجیتال FTX را در جایگاه شاهد در روز جمعه بازگو کرد و اظهار داشت توییت‌های رئیس سابقش که به مشتریان اطمینان می‌داد صرافی “خوب” است نادرست است.

گری وانگ در شهادتی که می‌تواند برای دفاع بنکمن-فرید مضر باشد، گفت که رئیس او از کسری ۸ میلیارد دلاری دارایی‌های مشتریان در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ مطلع بوده است، هنگامی که در مواجهه با افزایش برداشت‌های مشتری در توییتر نوشت: «FTX دارایی ها خوب است.”

وانگ در پایان نزدیک به چهار ساعت بازجویی توسط دادستان در روزهای پنجشنبه و جمعه در دادگاه فدرال منهتن گفت: “FTX خوب نبود.” دارایی ها خوب نبودند، زیرا FTX دارایی کافی برای برداشت مشتری نداشت.

دادستان های فدرال می گویند که بانکمن-فرید میلیاردها دلار از وجوه مشتریان FTX را غارت کرده است تا از صندوق تامینی که او و وانگ مالکیت مشترک آنها را داشتند، Alameda Research، حمایت کند، همچنین برای خرید املاک و مستغلات و کمک به کمپین های سیاسی ایالات متحده برای به دست آوردن نفوذ در واشنگتن دی سی.

بانکمن-فرید در دو فقره کلاهبرداری و پنج فقره توطئه بی‌گناه است. وکیل او در طی بیانیه های افتتاحیه روز چهارشنبه گفت که بانکمن-فرید عملکردهای کلیدی مانند مدیریت ریسک را نادیده گرفته است اما هرگز قصد فریب مشتریان خود را نداشته است.

وانگ، مدیر ارشد فناوری سابق FTX، در روزهای سوم و چهارم محاکمه Bankman-Fried شهادت داد، که تقریباً یک سال پس از ورشکستگی صرافی در نوامبر ۲۰۲۲، بازارهای مالی را شوکه کرد و شهرت میلیاردر سابق ۳۱ ساله را از بین برد.

هم اتاقی های سابق دانشگاه، وانگ و بانکمن-فرید در آن زمان به همراه هشت نفر دیگر از مدیران Alameda و FTX در یک پنت هاوس ۳۵ میلیون دلاری در باهاما زندگی می کردند، جایی که FTX در آن مستقر بود.

روز جمعه، وانگ شهادت داد که در ۶ نوامبر ۲۰۲۲، نیشاد سینگ، مدیر FTX در خانه او را زد و به او گفت که مشتریان در تلاش هستند پول خود را سریعتر از FTX که بتواند تراکنش ها را پردازش کند، برداشت کنند.

چند روز قبل، سایت خبری رمزارز CoinDesk ترازنامه آلامدا را منتشر کرده بود که نشان می‌داد دارایی‌های صندوق عمدتاً از توکن‌های رمزنگاری FTX یا مدیران آن تشکیل شده است.

وانگ گفت Bankman-Fried سپس به او دستور داد تا محاسبه کند که چقدر پول اضافی باید در FTX سپرده شود تا مشتریان بتوانند وجوه خود را برداشت کنند.

هنگامی که به Bankman-Fried گفت که Alameda 8 میلیارد دلار به صرافی بدهکار است، Bankman-Fried با آنچه وانگ به عنوان یک رفتار “خنثی” توصیف کرد، پاسخ داد: “درست به نظر می رسد.”

وانگ امیدوار است که هیچ زمانی در زندان نباشد
وانگ، ۳۰ ساله، یکی از سه عضو سابق حلقه درونی بانکمن-فرید است که به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرده و با دولت قرارداد همکاری منعقد کرده است. او روز جمعه گفت که “به طور ایده آل” امیدوار است در ازای همکاری خود، هیچ زندانی را سپری نکند، اگرچه حکم او در نهایت توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، لوئیس کاپلان تصمیم گیری خواهد شد.

اوایل روز جمعه، او در مورد چندین تغییر شهادت داد. Bankman-Fried از او خواست تا در کد نرم افزار FTX اعمال کند تا به Alameda اجازه دهد وجوه نامحدود را از صرافی برداشت کند. او گفت که هیچ کاربر دیگری از FTX از آن امتیازات ویژه برخوردار نیست که صرافی آن را برای سرمایه گذاران یا مشتریان خود فاش نکرده است.

وانگ طی بازجویی متقابل بعدازظهر جمعه توسط کریستین اوردل، وکیل بانکمن-فرید، موافقت کرد که تغییرات برای آلامدا برای تامین نقدینگی در بورس ضروری است.

انتظار می رود که بازجویی متقابل وانگ با از سرگیری محاکمه در روز سه شنبه ادامه یابد. پس از آن، دادستان نیکلاس روس گفت که دولت قصد دارد با کارولین الیسون، مدیر اجرایی سابق آلامدا و دوست دختر سابق بانکمن-فرید تماس بگیرد. او همچنین به جرم خود اعتراف کرده است.

مارک کوهن، یکی دیگر از وکیل بنکمن-فرید، در بیانیه افتتاحیه خود در روز چهارشنبه گفت که هیئت منصفه باید بپرسند که آیا شاهدان همکار اقدامات بانکمن-فرید را که در آن زمان با آنها توافق کرده بودند، در گذشته به عنوان شرورانه «پیش‌بینی» می‌کردند.

پس از اعلام ورشکستگی FTX در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲، وانگ شهادت داد که به دستور Bankman-Fried، برخی از دارایی های باقی مانده مشتریان FTX را به باهاما، جایی که FTX مستقر بود، تحویل داد. وانگ گفت که Bankman-Fried گفت که انحلال دهندگان و رگولاتورها در آنجا می توانند به او اجازه دهند که مسئول FTX بماند.

وانگ با اشاره به وکلای ورشکستگی FTX در ایالات متحده گفت: طرف آمریکایی از من می خواست که دارایی های باقی مانده را به ایالات متحده منتقل کنم و سام به من گفت که باید تلاش کنیم آنها را متوقف کنیم.

چند روز بعد، در ۱۶ نوامبر، وانگ گفت که به ایالات متحده بازگشت. او گفت که روز بعد اولین ملاقات خود را با مجریان قانون ایالات متحده داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.