تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 22:09
138 بازدید
کد خبر : 208543

دانلود زیرنویس فیلم American History X 1998 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم American History X 1998 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم American History X 1998 یک فیلم درام جنایی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۸ به کارگردانی تونی کی (در اولین کارگردانی بلند خود) و نویسندگی دیوید مک کنا است. در این فیلم ادوارد نورتون و ادوارد فرلونگ در نقش دو برادر اهل لس آنجلس بازی می‌کنند که درگیر جنبش‌های اسکین هد قدرت سفید و

دانلود زیرنویس فیلم American History X 1998 یک فیلم درام جنایی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۸ به کارگردانی تونی کی (در اولین کارگردانی بلند خود) و نویسندگی دیوید مک کنا است. در این فیلم ادوارد نورتون و ادوارد فرلونگ در نقش دو برادر اهل لس آنجلس بازی می‌کنند که درگیر جنبش‌های اسکین هد قدرت سفید و جنبش‌های نئونازی هستند. برادر بزرگتر (نورتون) به دلیل قتل عمد سه سال در زندان می گذرد، در این مدت بازپروری می شود و سپس سعی می کند از تلقین بیشتر برادرش (فورلونگ) جلوگیری کند. بازیگران مکمل شامل فیروزا بالک، استیسی کیچ، الیوت گولد، اوری بروکس، ایتان سوپلی و بورلی دآنجلو هستند.

برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید

دانلود زیرنویس فیلم American History X 1998 - بلو سابتایتل

زیرنویس فیلم American History X 1998 دنی وینیارد، دانش‌آموز دبیرستانی، با انتخاب نوشتن مقاله‌ای درباره حقوق مدنی در مورد Mein Kampf، با معلم تاریخ یهودی‌اش موری مخالفت می‌کند. دکتر باب سوینی، رئیس و کارمند متخصص آفریقایی-آمریکایی، به دنی می گوید که تاریخ را از طریق رویدادهای جاری مطالعه خواهد کرد یا اخراج خواهد شد، و کلاس آنها را تاریخ آمریکایی X می نامد. اولین تکلیف دنی مقاله ای است درباره برادر بزرگترش درک، یکی از شاگردان گذشته سوئینی و رهبر سابق نئونازی در آن روز از زندان آزاد شد.

سال‌ها قبل، پدر دنی و درک، که یک آتش‌نشان بود، هنگام خاموش کردن آتش در خانه‌شان توسط یک فروشنده سیاه‌پوست مواد مخدر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. بلافاصله پس از مرگش، درک در یک مصاحبه تلویزیونی با انگیزه های نژادپرستانه طغیان می کند. کامرون الکساندر نئونازی سرشناس، مربی درک می شود و آنها باند برتری طلبان سفیدپوست خشن خود را به نام شاگردان مسیح (D.O.C.) در ساحل ونیز تشکیل می دهند. درک یک بسکتبالیست ماهر، به بازی مقابل چندین کریپ کشیده می شود و کنترل زمین های توپ محلی را به دست می آورد. درک حمله ای را به سوپرمارکتی که مهاجران غیرقانونی مکزیکی را استخدام می کند سازماندهی می کند.

دانلود زیرنویس فیلم تاریخ آمریکا ایکس ۱۹۹۸ دوریس، مادر درک، موری، دوست پسرش را برای شام دعوت می کند که در آن بحثی درباره رادنی کینگ و شورش های لس آنجلس در سال ۱۹۹۲ رخ می دهد. درک به خواهرش داوینا حمله می کند و آشکارا موری را مورد سرزنش قرار می دهد و دوریس به درک می گوید که خانه را ترک کند. در آن شب، همان گروه کریپ که درک قبلاً در بازی بسکتبال آنها را شکست داده بود، اقدام به سرقت از کامیون او کردند. هنگامی که دنی به درک در مورد جنایت هشدار می دهد، درک به دو نفر از مردان شلیک می کند، یکی را می کشد و دیگری را زخمی می کند، قبل از اینکه مرد مجروح را زیر پا بگذارد، که باعث وحشت دنی شد. او به جرم قتل عمد دستگیر و به سه سال در موسسه مردان کالیفرنیا محکوم می شود.

زیرنویس فیلم American History X 1998 - بلو سابتایتل

زیرنویس American History X 1998 درک در زندان به اخوان آریایی می پیوندد و با یک زندانی سیاه پوست به نام لامونت دوست می شود. درک از سیاست باندهای زندان منزجر و سرخورده می شود. او به ایدئولوژی اعتقاد دارد، اما برخورد باند با باندهای غیرسفید پوست و دخالت در خرید و فروش مواد مخدر را تایید نمی‌کند و فکر می‌کند که اعضا فقط از روی راحتی از فلسفه برتری سفیدپوستان استفاده می‌کنند. او زمانی که دوستانش در D.O.C. هرگز او را در زندان ملاقات نکنید. او در نهایت اخوان‌المسلمین آریایی را رها می‌کند که به تلافی او را زیر دوش مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار می‌دهند. سوئینی از درک در بال بیمارستان بازدید می کند و از او برای رهایی از زندان درخواست کمک می کند. قول داد که شهر را ترک کند و دیگر برنگردد. سوینی درک را سرزنش می‌کند و گذشته نژادپرستانه‌اش را فاش می‌کند و درک را شوکه می‌کند و هشدار می‌دهد که دنی با D.O.C درگیر شده است. دنبال کردن راه او که درک را بیشتر ناراحت می کند. درک پس از بهبودی و ترک بال بیمارستان، اخوان‌المسلمین آریایی را نادیده می‌گیرد، در حالی که لامونت هشدار می‌دهد که ممکن است اکنون که دیگر تحت حمایت اخوان‌المسلمین آریایی نیست، هدف باندهای آفریقایی-آمریکایی قرار گیرد. حمله هرگز رخ نمی دهد و درک باقی مانده دوران محکومیت خود را به تنهایی می گذراند. هنگامی که او آزاد می شود، درک از لامونت تشکر می کند که متوجه می شود از طرف او مداخله کرده است.

درک در بازگشت به خانه متوجه می شود که دنی از او تقلید می کند و D.O.C دارد. خالکوبی و تبدیل شدن به یک اسکین هد. درک سعی می کند او را متقاعد کند که گروه را ترک کند، اما دنی احساس می کند به او خیانت شده است. بهترین دوست درک، ست، او همچنین یک D.O.C. عضو، اغلب به مادر و خواهر درک بی احترامی می کند در حالی که دنی را برای گروه آراسته می کند. ست و دنی از نزدیک توسط کامرون کنترل می شوند. در یک مهمانی در محوطه D.O.C، درک با کامرون روبرو می شود و او را به دلیل استفاده از او فقط برای رها کردن او به مدت سه سال فرا می خواند. او با اعلام خروج از گروه و امتناع از اینکه آنها از دنی استفاده کنند، وقتی کامرون را مسخره می کند، به طرز وحشیانه ای کتک می زند. ست و دیگران، از جمله استیسی دوست دختر سابق درک، علیه درک قرار می گیرند. ست درک را زیر اسلحه نگه می دارد، اما درک به راحتی او را خلع سلاح می کند و قبل از فرار با برادرش همه را زیر اسلحه نگه می دارد.

زیرنویس فیلم تاریخ آمریکا ایکس ۱۹۹۸ پس از آن، درک در مورد تجربه خود در زندان به دنی می گوید که به نظر می رسد باعث تغییر در دنی شود. این زوج به خانه برمی گردند و پوسترهای نژادپرستانه را از اتاق خواب مشترک خود برمی دارند. صبح روز بعد، دنی مقاله‌اش را کامل می‌کند و دلایل خود را برای پذیرش ارزش‌های نئونازی و نقص‌های آن‌ها تأمل می‌کند. درک دنی را به مدرسه می برد و برای صبحانه در یک غذاخوری توقف می کند. سوینی و یک افسر پلیس به درک اطلاع می دهند که ست و کامرون شب قبل مورد حمله قرار گرفتند و در بخش مراقبت های ویژه هستند. درک داشتن هرگونه اطلاعات یا دخالتی را انکار می کند و با اکراه موافقت می کند که افرادی را که محکوم کرده بازرسی کند. در حمام پسرها، دنی توسط دانش آموز سیاه پوستی که روز قبل با او روبرو شده بود کشته می شود. درک به سمت مدرسه می دود و با یافتن جسد دنی، با غم و اندوه او را در گهواره قرار می دهد در حالی که خود را به خاطر تأثیرگذاری بر دیدگاه ها و اقدامات دنی که منجر به آن شده است، سرزنش می کند. در صداپیشگی، دنی سطرهای پایانی مقاله خود را برای دکتر سوئینی می خواند و مصراع پایانی اولین سخنرانی آبراهام لینکلن را نقل می کند.

زیرنویس American History X 1998 - بلو سابتایتل

زیرنویس تاریخ آمریکا ایکس ۱۹۹۸ در Rotten Tomatoes، American History X بر اساس ۸۷ بررسی، با میانگین امتیاز ۷.۳۰/۱۰، ۸۳% تایید شده است. اجماع انتقادی این وب‌سایت می‌گوید: «تاریخ آمریکایی X تا آنجا که می‌توانست با موضوع خود مقابله نمی‌کند، اما عملکرد ادوارد نورتون به این درام سخت‌گیر وزنی حیاتی می‌دهد». در متاکریتیک، این فیلم بر اساس ۳۲ نقد منتقد، امتیاز ۶۲ از ۱۰۰ را به دست آورده است که نشان دهنده «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگرانی که توسط CinemaScore مورد بررسی قرار گرفتند، به فیلم نمره “A” در مقیاس A تا F دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.