چگونه معیارهای Google Panda را با محتوای با کیفیت برآورده کنیم؟
Panda نام یک بهروزرسانی الگوریتم Google است که برای کاهش شیوع محتوای کم کیفیت و/یا تکراری طراحی شده است تا فقط محتوای مرتبط و منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار دهد. این فیلتر زمانی به وجود آمد که مزارع محتوا رایج شد و وب را به شدت آلوده می کرد. الگوریتم پاندا گوگل
Panda نام یک بهروزرسانی الگوریتم Google است که برای کاهش شیوع محتوای کم کیفیت و/یا تکراری طراحی شده است تا فقط محتوای مرتبط و منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار دهد. این فیلتر زمانی به وجود آمد که مزارع محتوا رایج شد و وب را به شدت آلوده می کرد.
الگوریتم پاندا گوگل چگونه کار می کند؟
پاندا اولین بار در ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ معرفی شد. این الگوریتم وظیفه اعطای رتبه بندی کیفیت به صفحات را بر عهده دارد که یک عامل رتبه بندی در SERPها است. معیارهای طبقه بندی آن بیش از هر چیز مبتنی بر تفکر "انسانی" است. به نظر شما این سایت قابل اعتماد است؟ مشخصات بانکی خود را به آن می دهید؟ آیا محتوا مرتبط است؟ آیا تبلیغات با تجربه کاربر تداخل دارد؟ و غیره.
آمیت سینگال، یکی از مدیران گوگل، حتی ۲۳ سوال راهنمایی را که پاندا بر اساس آن است، منتشر کرد. برای ما جالب است که آنها را با شما به اشتراک بگذاریم زیرا آنها تا حد زیادی معیارهای الگوریتم را ادغام می کنند:
آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟
آیا این مقاله توسط یک متخصص یا استاد پرشور موضوع نوشته شده است؟
آیا وب سایت دارای مقالات تکراری یا اضافی است؟
آیا با اطمینان در این وب سایت پرداخت می کنید؟
آیا مقالات موجود در وب سایت به خوبی نوشته شده اند؟ آیا آنها حاوی اشتباهات املایی، سبک و گرامری هستند؟
آیا موضوعات ناشی از نیازهای خوانندگان است یا وب سایت صرفاً با هدف رتبه بندی در نتایج جستجو محتوا تولید می کند؟
آیا مقاله محتوا یا اطلاعات انحصاری ارائه می دهد؟
آیا صفحه ارزش قابل توجهی در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارائه می دهد؟
چه تعداد بررسی کیفیت انجام می شود؟
آیا مقاله هر دو طرف یک داستان را توصیف می کند یا کاملاً ذهنی است؟
آیا وب سایت به دلیل ارتباط آن در یک موضوع شناخته شده است؟
آیا به نظر می رسد محتوا به صورت انبوه تولید و/یا در تعداد زیادی وب سایت توزیع شده است؟
آیا مقاله به درستی ویرایش و تنظیم شده است یا به نظر نادرست است؟ (بدون تصویر، ساختار، پاراگراف و غیره)
برای یک پرسش مرتبط با سلامت، آیا به اطلاعات این وب سایت اعتماد دارید؟
آیا این وب سایت را به عنوان یک منبع معتبر معرفی می کنید؟
آیا این مقاله جامع است؟
آیا این مقاله حاوی تحلیل عمیق است یا سطحی است؟
آیا این وب سایت و مقالات آن را توصیه می کنید؟
آیا تبلیغات زیادی در این مقاله وجود دارد که در مسیریابی اختلال ایجاد می کند و شما را از موضوع اصلی منحرف می کند؟
آیا می توان این مقاله را به راحتی در یک مجله، دایره المعارف یا کتاب منتشر کرد؟
آیا مقالات خیلی کوتاه و به اندازه کافی مشخص نیستند؟
آیا صفحات به دقت طراحی شده اند؟
آیا کاربران هنگام بازدید از یک صفحه در وب سایت شکایت می کنند؟ (کندی، ناوبری ضعیف…)
پاندا اکنون با استفاده از یادگیری ماشینی کار میکند تا حدس بزند که کاربران کیفیت محتوا را چگونه ارزیابی میکنند. این سیستم به سختی در میان سئوکاران اتفاق نظر دارد، که اکنون درک و درک انتظارات پاندا در طول زمان برای آنها دشوارتر است.
پاندا چه وب سایت ها و محتوایی را هدف قرار می دهد؟
در واقع، برخلاف پنگوئن، همه وبسایتها میتوانند به طور بالقوه در دید پاندا باشند، زیرا دیگر فقط محتوای تکراری را بررسی نمیکند. خیلی فراتر می رود.
وبسایتهایی با محتوای نازک
پاندا صفحات ضعیفی را که متن کمی دارند و منابع مرتبط کمی دارند ردیابی می کند. امروزه تخمین زده میشود که حداقل ۳۰۰ کلمه لازم است تا بتوانیم گوگل را اغوا کنیم. اما این تخمین بسیار کلی است. برخی از صنایع خاص به راحتی با ۳۰۰ کلمه برجسته می شوند، در حالی که برخی دیگر که بسیار رقابتی تر هستند، به ۱۰۰۰ کلمه یا بیشتر نیاز دارند.
محتوای تکراری
این محتوایی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر کپی شده است و ممکن است چندین بار در نتایج جستجو ظاهر شود. کپی برداری داخلی نیز بسیار رایج است. زمانی اتفاق میافتد که ۲ صفحه از یک وبسایت بسیار شبیه به هم باشند. وب سایت های تجارت الکترونیک به دلیل ناوبری وجهی، صفحه بندی و غیره تحت تأثیر این پدیده قرار می گیرند.
محتوای با کیفیت پایین
پاندا همچنین در حال مبارزه با صفحاتی است که هیچ ارزش افزوده ای ارائه نمی دهند و به نظر می رسد فقط برای "فریفتن" ربات ها نوشته شده اند. این نوع صفحات در روزگار مزارع محتوا و سئوی «آسان» همه جا وجود داشتند! پاندا تعداد کمی باقی مانده را به صورت روزانه دنبال می کند.
فقدان اقتدار یا قابلیت اطمینان
این معیار که با نام «Google E-A-T» (اقتدار و اعتماد تخصصی) شناخته میشود، یکی از مهمترین معیارهای امروزی است. محتوای تولید شده توسط منابعی که قابل اعتماد تلقی نمی شوند خطری برای موقعیت وب سایت است.
محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین
برخی از وب سایت ها یا وبلاگ ها فقط مقالاتی را برای "پر کردن" ارسال می کنند. رایج ترین مثال وبلاگ هایی هستند که مقالات کوتاه مهمان را منتشر می کنند، پر از اشتباهات املایی و دستوری و فاقد اطلاعات مرتبط هستند.
تبلیغات بیش از حد مزاحم
صفحاتی که عمدتا مبتنی بر تبلیغات پولی هستند و نه محتوای اصلی، به شدت توسط پاندا تحریم می شوند. و به یک دلیل خوب: آنها نه تنها UX را مختل می کنند، بلکه ارزش افزوده ای برای وب سایت ندارند. گوگل در صفحه پشتیبانی خود راهنمای ادغام تبلیغات در صفحات وب را منتشر کرده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰